Tiistai 27.9.2016

Moi!

Taas mua pelottaa. Pelottaa, että mitäs sitten, kun oikeasti arki alkaa. Kun alan elämään proteesien kanssa jollain tasolla kelloa tuijottaen ja siten, että vaadin päivältä muutakin, kuin tunnin treenin ja suihkussa käynnin. Sen mitä se vaatii joka kerta kun nousen pystyyn tai kumarrun poimimaan jotain tai mikä tahansa liike joka ei ole täysin tasaisella pinnalla kävelyä. Se ei varmasti tule olemaan helppoa ja tätä asiaa en ole hirveästi ajatellut. Olenhan minä pyörätuolin kanssa nyt jollain tasolla onnistunut operoimaan, mutta ei vaatimustaso ole vastannut vielä ihan täysin edes normaalin kotiarjen vaatimuksia. Eli loppuelämän kaikki tekeminen on mulle vaikeaa? Tai niin, vaikeampaa, kuin ennen, mutta tottuuhan sitä siihenkin ja olihan tuo pyörätuolillakin liikkuminen alkuun vaikeaa. Mutta joka tapauksessa, tämä asia saa minut surulliseksi ja olemaan huolissani tulevaisuudesta. Vaan ylitetään se silta sitten, kun on sen aika.

Treenaaminen uusilla jaloilla ei ole valitettavasti sujunut odotetusti. Olen nimittäin viimeisen neljän viikon aikana ollut kolme kertaa kipeänä yhden tai useamman päivän ja olen joutunut jättämään harjoituskertoja väliin sen johdosta. Ja toki sairaana olo vie energiaa myös sen jälkeenkin, joten ei ollut nyt ihan priimaa tämä alkusyksy. Mutta, kehitystä on kuitenkin ollut havaittavissa ja olen pystynyt kävelemään tukemalla vain toiseen käteen, eli joka toisen askeleen olen silloin ottanut tuetta. Ja jotenkin tuntuu, että mieli ja ruumis olisivat valmiita ottamaan vastaan myös suurempaa harjoituskuormaa, joten täytyy todella kehittää mahdollisuus harjoitella jollain muotoa myös kotona, josta taisinkin myös aiemmin mainita, nyt tuntuu ettei se ole enää pelkkä ajatus, vaan olen myös henkisesti kypsä sille.

Hyvää syksyä!

4 kommenttia artikkeliin ”Tiistai 27.9.2016

  1. Sun pitää saada kaide kotiin, niin voit teeenailla. Ja nuo arki askareet ja niiden haasteen on vaikea edes kuvitella kun ei niistä itse mitään tiedä. Mutta kai niistä ainakn osaan keksii omat kikkansa ja toimintamallit mitkä pelittää parhaiten sulle.
    Ja sähän olet keskivertoa paljon kekseliäämpi ja ahkerampi niin kyllä kaikki alkaa sulta sujua👍😃
    Kellojakin opit laittamaan, niin taidan kohta tuoda jo oman kelloni sulle huoltoon🤓😂😂
    Hinon näkösiä olet haalinut ja tuunannut👍👍

    Liked by 1 henkilö

    1. Kyllähän sitä ajan kanssa keksii varmasti, mutta se vaatii vaan monta turhautumista ja pitkiä hermoja. 😃 Kiitos! Vaikka en ole ihan yhtä vakuuttunut kuin sinä 😂 Kiitän! Just eilen illalla tein taas kaupat uudesta, nyt tulee vaan jotain vähän arvokkaampaa välissä…

      Tykkää

  2. Moi! Lueskelin tuossa edellisen kirjoituksesikin ja se pisti ajattelemaan … Kuinka paljon me kaikki ihmiset yritämme ollakkaan jotain muuta kuin olemme. Ei pystytä lähtemään kauppaan jos ei ole viimeisen päälle laitettuna ja paljolti juuri sen takia ,että miten muut meidät näkevät. Itse olen jo aikoja sitten päättänyt ,että minä olen minä ja muut saavat minut hyväksyä sellaisena kuin olen. Välillä on mukavaa ”tälläillä” itseään ja se piristää ihanasti omaa mieltä 🙂 Me jokainen olemme (onneksi) erillaisia ja kaikilla on omat ongelmansa. Itselläkin jokainen päivä on taistelua oman oloni ja tunteideni kanssa ja välillä tuntuu ettei mikään mene niinkuin haluaisi. Mutta tässä sitä mennään päivä kerrallaan , välillä paremmin ja sitten taas huonommin,mutta pääasia, että mennään ja katsotaan eteenpäin ei taakse. Kesä meni ja syksy tuli ja ainakin nyt ulos katsoissani tuo tuuli vie ainakin eteenpäin..tuulee meinaan aikas lujasti 😀 Tsemppiä sulle syksyyn ja muista hitaasti ,mutta varmasti hyvät asiat tulevat

    Liked by 1 henkilö

    1. On sitä iän myötä onneksi vähemmän välittänyt mitä muut ajattelee ja tämä mun vamma on niin suuri ettei sitä onneksi voikkaan yrittään peitellä. Näinhän sitä mennään, kiitos, tsemppiä myös sinun syksyyn!

      Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s